Nak Pinjam Duit...Bank Mana Bagi Rate Terbaik?

Musim COVID19 ni ramai yang terkesan kerana perintah kawalan pergerakan yang dilaksanakan oleh kerajaan dalam mengekang penyebaran virus merbahaya ini. Banyak sektor ekonomi yang terkesan dengan pengekangan ini. Banyak kompeni-kompeni dan usahawan-usahawan yang gulung tikar dan banyak juga yang 'struggle' untuk mengekalkan bisnes mereka. Mujur kerajaan memberikan insentif seperti 'PENJANA' dalam membantu usahawan-usahawan dalam mengekalkan perniagaan mereka.

Bagi pekerja-pekerja pula, sudah tentu tahun ni juga tiada bonus dan kenaikan gaji. Elaun-elaun pula banyak pula yang telah di'revised' oleh company kerja mereka. Loan rumah pula kena bergantung pada moratorium, bila habis tempoh moratorium kena bayar balik 'installment' bulanan . Nak taknak kena cari sumber kewangan lain

Nak pinjam kawan/family tapi malu. Takpun sebab dah pernah pinjam sebelum ni tapi tak bayar :).

JANGAN...JANGAN SESEKALI PINJAM AH LONG. 
Kalau pinjaman wang berlesen tu ok sikit (Eh ni bukan ah long ke )..tapi kena jaga-jaga juga.

Jenuh dah PPIM bantu mereka ni yang 'terperangkap' dengan Ah Long. Kebanyakan mangsa-mangsa ni disebabkan ingin buat pinjaman duit segera.



Anda tak perlu pinjam Ah Long lagi sebab kini ada website Ringgit Plus akan tunjukkan pada anda semua senarai bank-bank yang menawarkan pinjaman peribadi. Laman web ni akan tunjukkan sekali nilai 'interest' yang akan dikenakan serta terdapat kalkulator untuk pengiraan bayaran.

Jadi anda tak perlu jenuh untuk bukak satu-satu laman web bank untuk check pakej personal loan yang diberikan.

Juga akan ditunjukkan tempoh untuk permohonan diluluskan serta gaji minimum untuk memohon pinjaman dengan bank berkenaan. Segala info lain 'Fees & Charge' seperti 'Stamp Duty, Disbursement, Early Settlement' & lain-lain juga ditunjukkan.

Sebagai contoh, kita lihat pada screen shot di bawah



Daripada 'screen shot' dapat dilihat segala info mengenai pinjaman peribadi daripada bank-bank tempatan. Dapat dilihat info seperti 'Interest Rate, Loan Tenure & juga gaji Monthly repayment' 

Juga ada 'Loan Calculator' di mana anda boleh mengira berapa jumlah pinjaman peribadi yang anda hendak pinjam serta tempoh bayaran yang anda ingin buat. Anda akan dapat lihat berapa jumlah bayaran yang anda kena bayar dalam sebulan.


Dengan adanya laman web Ringgit Plus ini, anda tidak perlu lagi untuk buka satu website bank ke website bank lain untuk lihat berkenaan info pinjaman peribadi bank berkenaan. Semua info berkenaan dengan pinjaman peribadi sudah ditunjukkan dalam laman web Ringgit Plus ini samaada info personal loan bank rakyat, bank islam, bank cimb, maybank dan bank-bank yang lain

Akhir kata, jika anda ingin membuat pinjaman peribadi, pastikan anda semak dan bandingkan sebaiknya semua info/promosi yang ditawarkan sebelum keputusan akhir anda.

"JADILAH PEMINJAM YANG BIJAK"

Untuk ke ke laman web Ringgit Plus anda boleh klik pada logo di bawah atau anda klik/touch saja mana-mana post dalam ni yang tertulis Ringgit Plus :)



Ooo sebelum terlupa, website Ringgit Plus ini bukan sahaja tunjukkan info perbandingan berkenaan pinjaman peribadi tetapi ia juga memaparkan perbandingan info credit card, insurans dan juga broadband.