6 Platform Online Untuk Beli Face Mask Dengan Harga Murah


Dalam wabak coronavirus atau covid 19 ini, ramai yang mencari 'face mask' atau topeng muka atau ada juga dipanggil penutup hidung dan mulut untuk kegunaan semasa berada di luar rumah. Jika sebelum wabak ini melanda dunia, sekotak 'face mask 3 layers' (50 keping) ini boleh dapat harga dalam rm20 sekotak. Kalau ada promosi, harganya kurang sehingga rm12 sekotak. Tetapi harga tu dah jadi macam mimpi atau kenangan untuk dapatkannya. Ketika awal-awal wabak coronavirus ini melanda, jualan face mask ini sangat laku dan ramai mula mencarinya. Disebabkan demikian, harganya telah naik mendadak sehingga RM100 lebih sekotak (50 keping). Ramai penjual yang mengambil kesempatan menjual harga terlalu mahal atas sebab permintaan yang tinggi.

Justeru itu, kerajaan pada peringkat awal telah mengambil langkah awal dengan menetapkan harga siling untuk sekeping 'face mask 3 layers' dengan harga RM2 sekeping dalam mengawal harganya.

Selepas beberapa hari, kerajaan menurunkan harga siling sekeping 'face mask 3 layers'  kepada harga rm1.50 untuk sekeping supaya rakyat tidak rasa terbeban untuk mendapatkan face mask ini. Kini harga silingnya diturunkan lagi sehingga rm1 sekeping dalam usaha kerajaan untuk mengurangkan beban rakyat.

Kini bukan sahaja facemask 3 layers sahaja malahan terdapat facemask jenis 4 layers yang mana ianya memberikan lebih 'protection' kepada anda. Ia terpulang kepada anda untuk memilihnya mengikut keselesaan anda.

Sekarang ini, terdapat banyak platform online untuk anda dapatkan face mask ini dan anda boleh dapatkan dengan harga yang murah. Antaranya seperti tersenarai di bawah ini


1) Shopee



Gambar di atas merupakan salah satu seller di Shopee yang telah menjual lebih 100 ribu kotak face mask. Dengan rating yang bagus dan harga yang masih lagi mampu milik, anda boleh terus beli dari penjual ni di Shopee. Mempunyai 'ready stock' yang masih lagi banyak dan juga ada pelbagai pilihan samaada untuk dewasa dan juga untuk kanak-kanak.

Memang disarankan untuk anda membeli facemask di shopee kerana terdapat ramai seller yang aktif menjual facemask dan mempunyai pilihan samaada untuk dewasa, orang tua mahupun kanak-kanak. Bukan sekadar itu sahaja, kini terdapat facemask yang mempunyai corak-corak yang menarik serta mengikut fashion yang membuat nampak segak/cantik bila anda memakainya disamping anda 'follow SOP'.

Bagi anda yang ingin mendapatkan pelbagai jenis facemask yang terdapat di shopee, anda boleh butang di bawah


Untuk anda yang pertama kali beli barang melalui shopee, boleh guna kod ini semasa check out 'IAESP223' untuk dapatkan cashback 25% off untuk pembelian anda.


2) Lazada


Lazada merupakan antara platform online yang anda harus layari untuk dapatkan produk facemask dengan harga yang murah. Seperti juga platform Shopee, di marketplace Lazada ini anda dapat mencari pelbagai jenis facemask dari berpuluh-puluh seller yang menjual di dalam platform Lazada ini


Bagi anda yang ingin mencari & membeli facemask di Lazada, andaboleh beli melalui link ini 
--> Beli di Lazada atau klik sahaja pada butang di bawah



3) Ezbuy



Satu lagi platform yang perlu anda 'consider' untuk membeli face mask ini ialah di www.ezbuy.my. Platform ezbuy ini merupakan antara platform Ecommerce yang meningkat naik di Malaysia. Kini terdapat ramai seller yang menjual di platform ini. Jika anda layari ke laman web ezbuy.my ini, anda akan lihat pelbagai facemask yang bercorak dan berfashion yang dijual dengan harga yang murah. Ia amat sesuai dipakai samaada untuk kanak-kanak, remaja mahupun orang dewasa yang minat untuk nampak cantik & ranggi ketika berada di luar disamping menjaga SOP.

Bagi anda yang ingin lihat & mendapatkan facemask yang cantik-cantik ini, boleh klik melalui link ini --> Beli di Ezbuy



4) PG Mall



PG Mall juga adalah salah satu lagi platform online yang anda boleh dapatkan face mask ini.
Terdapat banyak juga seller yang menjual dalam platform ini dengan pelbagai jenis mask.

Bagi anda yang ingin mendapatkan facemask di platform PG Mall ini, anda boleh klik  melalui link ini --> Beli di PG Mall



5) Mr DIY

mrdiy facemask

Mr DIY juga tidak ketinggalan dalam menjual produk 'face mask 3 layers'. Dengan stok yang banyak anda boleh daptkannya di store Mr DIY yang terdekat dengan kediaman anda. Ataupun anda juga boleh beli melalui kedai online Mr DIY di mana shippingnya adalah percuma (tertakluk pada promosi).

Bagi anda yang ingin mendapatkannya, boleh beli melalui link ini --> Beli di Mr DIY Online
ataupun klik saja pada gambar di atas.



6) AliExpress


Ali Express merupakan anak syarikat kepada Alibaba.com yang merupakan antara syarikat yang tersohor di dunia dari segi pemasaran ecommerce. Jika di Alibaba anda perlu membeli secara pukal tetapi di platform AliExpress, anda boleh beli satu unit. Kebanyakan produk ini berasal dari China tetapi anda tak perlu risau kerana pada masa kini penghantaran dari negara China memang pantas dimana anda anda boleh dapat barangan yang dibeli dalam seminggu untuk sampai ke kediaman anda. Jangan terkejut kerana kebanyakan produk facemask yang dijual menawarkan 'free shipping'. 

Dengan harga yang murah dan juga free shipping, platform AliExpress ini merupakna antara platform yang anda harus gunakan untuk dapatkan face mask. Bagi anda yang ingin mendapatkannya, boleh beli melalui link ini --> Beli di AliExpress ataupun klik saja pada gambar di atas.


Dengan penjualan yang laris seperti pisang goreng panas menjadikan banyak gedung & farmasi yang menjual face mask 3 layers ini samada secara online ataupun offline.Pastikan anda semak & lihat profile 'seller' yang menjual di platform-platform online supaya tidak tertipu dengan produk. Seeloknya beli dari seller yang mempunyai rating yang tinggi dan produk 'face mask' nya yang telah terjual dengan banyak.

Kita berharap agar wabak covid19 dapat segera dibendung di seluruh dunia. Kita sama-sama berdoa agar kita terpelihara dan dijauhi dari wabak coronavirus ini.